Analüütika

Google Analytics 4


Google Analytics on paigaldatud ja ja kõik töötab laitmatult?

Suurepärane, kuid 2023. aasta 1. juulist alates lõpetatakse andmete kogumine Google Analytics’i praeguse versiooni Universal Analytics’iga (UA) ja tuleb kasutusele võtta uus versioon Google Analytics 4.

See tähendab, et kui soovid, et veebilehe külastuste andmeid edasi kogutakse, pead enne juulikuud paigaldama kodulehele Google Analyticsi uue versiooni GA4.

Miks on üldse vaja analüütikat?

Kui veebilehele, e-poele või blogile on paigaldatud analüütikaprogramm, millest kõige täiuslikum on Google Analytics, siis saad ise alati järgi vaadata:

  • Kes on sinu külastajad?
  • Kust nad tulevad?
  • Mida nad sealt otsivad?
  • Kui palju käib sinu veebis uusi inimesi?

Need on vaid mõned küsimused, millele saad vastuse tänu Google Analytics’ile.

Erinevus

Mis erinevus on uuel ja vanal versioonil?

Tehnikamaailm muutub kiiresti ning kuna klienditeekonnad leiavad aset väga erinevate seadmete ning äppidega, siis on uue Google Analyticsi ehk GA4 fookuses seadmete-ülene (cross-device) jälgimine. Tänu masinõppe tehnoloogiale suudab GA4 luua ennustusi (predictive analytics) ning pakkuda detailseid sisevaateid andmetesse (insights), mida praegune Google Analytics (UA) nii hästi ei suuda.

Lisaks võib kahe versiooni erinevusena võib välja tuua selle, et GA4 ei toetu niivõrd palju küpsistele (cookies) kui seda teeb UA. Samuti on erinev andmete kogumise protsess – GA4 põhineb sündmustel (eventidel), UA aga sessioonidel ja erinevatel hit-tüüpidel.

GA4 ja UA mõõdavad samu asju, aga selleks pead enne mõõdetavad tegevused seadistama. Varasemaid andmeid ei ole võimalik importida uude versiooni, sest GA4 ja UA töötavad erineval põhimõttel ja seetõttu ei ole võimalik vanu andmeid GA4 importida. Kuni pool aastat pärast andmete kogumise lõpetamist on võimalik UA andmeid läbi raportite kasutada. Andmete hilisemaks kasutamiseks tuleb need alla laadida,

võrdlus

Analüütikate võrdlus

Rohkem kui 28 miljonit veebisaiti kasutavad Google Analyticsit, mis tähendab et Google Analyticsit on kõige populaarsem ning seda kasutavad enam kui pooled veebisaidid (ca 55,49%) aj ennustatakse, et GA tähtsus tõuseb veelgi ja sel on lihtne põhjus, analüütika võimaldab veebisaidi halduritel jälgida lehevaatamisi, külastajate veebisaidil viibimise aega, liikluse allikaid, populaarsemaid lehti ja palju muud. Andmeid, millesse sukelduda, on tohutult!

2021. aastal oli Google Analyticsi uue versiooni GA4 turuosa 31,55%, Google Universal Analyticsi (vana versioon) turuosa 24,04% ja Google Global Site Tag turuosa 17,96%.

Kokkuvõttes on kõik Google’i tööriistad veebianalüütika tööriistade esikolmikus. Facebook Analytics ja MonsterInsights on vastavalt neljandal ja viiendal kohal.

Analüütika statistika

Eelised

Analytics 4 eelised

  • Masinõppel põhinevad nutikad ülevaated

Tänu masinõppele saate luua erinevaid vaatajaskondi ja ennustada, milline kliendirühm toob suurema tõenäosusega konversioone kui teised.

  • Veelgi suurem koostöö Google Ads-iga

Tänu millele saavad turundajad GA4 andmetele tuginedes luua kohandatud sihtgruppe, mis on palju paremas seoses kliendi huvidega ja ei tugine nii palju sellele, mil moel nad ettevõttega suhtlevad.

  • Platvormide ülene

Tänu sellele saab jälgida kasutajate teekonda alates äppi installimisest kuni sealt veebisaidil oleva vormi täitmiseni.

  • Rohkem võimalusi andmete kontrolliks

Vastamaks üha rangematele privaatsuseeskirjadele (GDPR), on GA4 programmis sees juba mitmed andmete kontrolli funktsioonid. Samas on võetud kasutusele ka küpsistevaba tehnoloogia, mis võimaldab väga detailset ja täpset andmeanalüüsi.

Device Slider

Missioon

Leiame koos võimaluse luua midagi tõeliselt tähendusrikast ja  väärtuslikku. mis tooks suure edu.

© 2023 Trett OÜ Kõik õigused kaitstud. Veebilahendus.ee 

Scroll to top