Google Analytics 4
Google Analytics on paigaldatud ja ja kõik töötab laitmatult?
Suurepärane, kuid 2023. aasta 1. juulist alates lõpetatakse andmete kogumine Google Analytics’i praeguse versiooni Universal Analytics’iga (UA) ja tuleb kasutusele võtta uus versioon Google Analytics 4.
See tähendab, et kui soovid, et veebilehe külastuste andmeid edasi kogutakse, pead enne juulikuud paigaldama kodulehele Google Analyticsi uue versiooni GA4.
Meie klientidele 20 % soodsam
Miks on üldse vaja analüütikat?
Kui veebilehele, e-poele või blogile on paigaldatud analüütika, millest populaarseim on Google Analytics, siis saad ise alati järgi vaadata:
- Kes on sinu saidi külastajad?
- Kust nad saidile tulevad?
- Mida nad sealt otsivad?
Lisaks saad teada väga palju muud kasulikku infot, eriti siis kui ka Google konversioonid on seadistatud.
Konversioonid on tööriist, mis võimaldab veebisaidi omanikel mõõta ja jälgida konkreetseid tegevusi, mida külastajad nende lehel teevad. See annab ülevaate konversioonimäärast, konversioonide allikatest ning aitab paremini mõista, kuidas kasutajad veebilehel käituvad ja millised turundustegevused toovad parimaid tulemusi.
Konversioonide jälgimine aitab optimeerida reklaame ja kampaaniaid, suurendades seeläbi veebisaidi tõhusust ja kasumlikkust.
Mis erinevus on uuel ja vanal versioonil?
Tehnikamaailm muutub kiiresti ning kuna klienditeekonnad leiavad aset väga erinevate seadmete ning äppidega, siis on uue Google Analyticsi ehk GA4 fookuses seadmete-ülene (cross-device) jälgimine.
Tänu masinõppe tehnoloogiale suudab GA4 luua ennustusi (predictive analytics) ning pakkuda detailseid sisevaateid andmetesse (insights), mida praegune Google Analytics (UA) nii hästi ei suuda.
Lisaks võib kahe versiooni erinevusena võib välja tuua selle, et GA4 ei toetu niivõrd palju küpsistele (cookies) kui seda teeb UA. Samuti on erinev andmete kogumise protsess – GA4 põhineb sündmustel (eventidel), UA aga sessioonidel ja erinevatel hit-tüüpidel.
GA4 ja UA mõõdavad samu asju, aga selleks pead enne mõõdetavad tegevused seadistama. Varasemaid andmeid ei ole võimalik importida uude versiooni, sest GA4 ja UA töötavad erineval põhimõttel ja seetõttu ei ole võimalik vanu andmeid GA4 importida. Kuni pool aastat pärast andmete kogumise lõpetamist on võimalik UA andmeid läbi raportite kasutada. Andmete hilisemaks kasutamiseks tuleb need alla laadida,
Analüütikate võrdlus
Rohkem kui 28 miljonit veebisaiti kasutavad Google Analyticsit, mis tähendab et Google Analyticsit on kõige populaarsem ning seda kasutavad enam kui pooled veebisaidid (ca 55,49%) aj ennustatakse, et GA tähtsus tõuseb veelgi ja sel on lihtne põhjus, analüütika võimaldab veebisaidi halduritel jälgida lehevaatamisi, külastajate veebisaidil viibimise aega, liikluse allikaid, populaarsemaid lehti ja palju muud. Andmeid, millesse sukelduda, on tohutult!
2021. aastal oli Google Analyticsi uue versiooni GA4 turuosa 31,55%, Google Universal Analyticsi (vana versioon) turuosa 24,04% ja Google Global Site Tag turuosa 17,96%.
Kokkuvõttes on kõik Google’i tööriistad veebianalüütika tööriistade esikolmikus. Facebook Analytics ja MonsterInsights on vastavalt neljandal ja viiendal kohal.
Analüütika statistika
Analytics 4 eelised
Masinõppel põhinevad nutikad ülevaated
Tänu masinõppele saate luua erinevaid vaatajaskondi ja ennustada, milline kliendirühm toob suurema tõenäosusega konversioone kui teised.
Veelgi suurem koostöö Google Ads-iga
Tänu millele saavad turundajad GA4 andmetele tuginedes luua kohandatud sihtgruppe, mis on palju paremas seoses kliendi huvidega ja ei tugine nii palju sellele, mil moel nad ettevõttega suhtlevad.
Platvormide ülene
Tänu sellele saab jälgida kasutajate teekonda alates äppi installimisest kuni sealt veebisaidil oleva vormi täitmiseni.
Rohkem võimalusi andmete kontrolliks
Vastamaks üha rangematele privaatsuseeskirjadele (GDPR), on GA4 programmis sees juba mitmed andmete kontrolli funktsioonid. Samas on võetud kasutusele ka küpsistevaba tehnoloogia, mis võimaldab väga detailset ja täpset andmeanalüüsi.
Pole aega või võimalust ise seadistada?
Pakume paigaldus- ja seadistusteenust. Kui soovid hinnapakkumist, siis täida vorm.
Lisa päringuvormi veebi aadress (url) ja e-posti aadress. Seadistuses sisaldub:
- Google Analytics 4 konto loomine
- Konto seadistamine konversioonide baasil
- E-posti aadressi loomine GA4 kasutamiseks
Meie klientidele 20 % soodsam
Google Analytics 4 seadistus
* Me ei jaga e-posti aadressi